Cursuri de chitara – Lectia 1

Posted: Ianuarie 12, 2010 in Music

Cursuri de chitara – Lectia 1

  

Hey:). N-am mai scris de mult. De obicei puneam un articol nou in fiecare zi. Si de fapt chiar am pus…dar ultimele, volumele Cei 3 Amigos erau scrise de Creepe, my bro’. Mi-era foarte dor sa scriu, so…ma gandeam eu asa…sa postez in fiecare zi un articol scris de mine si un volum Cei 3 Amigos. Asta cat timp va continua Creepe sa scrie si speram ca mult…nu?:D Deci in fiecare zi o sa puteti citi cate 2 articole, daca aveti timp si chef…

Banuiesc ca ati vazut deja titlul, nu? Nu cred ca e cineva care sa nu citeasca titlul prima data…pentru ca fiecare citeste articolul daca il intereseaza ce scrie in titlu. Si banuiesc ca voi sunteti interesati, daca cititi asta acum.

So…daca va intereseaza, ori ati hotarat ca vreti sa incepeti sa zdranganiti la acest frumos instrument, ori cititi de plictiseala sau curiozitate. Sunt destul de ok toate variantele.

Pentru inceput, avem nevoie de…o chitara, right?:) Ori una acoustica, ori una electrica, dar neamplificata. Una electrica fara efecte ar trebui sa sune cam ca o acoustica.

Puteti sa cantati ori cu o pana, ori cu degetele. Dar poate la inceput vi se va parea cam greu, o sa va doara degetele…eu cant cu pana. Inca nu sunt foarte buna, dar invat…si ma dor destul degetele de la mana stanga…daca m-ar durea si degetele de la mana dreapta, ar fi aiurea. Si ca veni vorba de durut…daca cumva va e frica sa va doara degetele si sa vi se dea jos de pe ele cateva straturi de piele pana nu o sa va mai doara, opriti-va din citit in momentul asta…va irositi timpul. Trebuie sa stiti ca nu o sa sune bine din prima, la nimeni nu suna bine din prima. Si poate va veti gandi ca nu aveti talent si o sa renuntati. Daca faceti parte din cei care n-au ce face si citesc aici…cititi in continuare daca inca vi se pare interesant, ca va deveni si mai.

Chitara, daca nu stiati pana acum, se imparte in doua tipuri de baza. Este chitara acoustica, la care cutia de rezonanta are o gaura in ea si care se poate imparti la randul ei in doua subgrupe. Clasica-are corzile din plastic, Western-are corzile din otel. La electrica, sunetul se capteaza prin doua microfoane numite doze si transmisia printr-un fir catre o boxa.

Exista 7 note de baza, care pot fi numite in doua standarde:

– Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si.

– C, D, E, F, G, A, B.

Deci, daca nu ati inteles ce vroiam sa spun, Do se mai numeste C, Re se mai numeste D, Mi se mai numeste E, Fa se mai numeste F si asa mai departe, in ordinea in care le-am scris.

In acordaj standard, chitara are urmatoarele note, de sus in jos: E, A, D, G, B, E. Prima coarda, ce de jos si cea mai subtire se numeste E, urmatoarea A si-asa mai departe.

Chitara se poate acorda folosind un tunner, se poate acorda dupa alt instrument acordat sau se poate acorda prin metoda compararii sunetelor. A treia varianta se poate pune in aplicare astfel:

1. Luam ca exemplu coarda de sus, cea mai groasa, adica B.

2. Se apasa pe tasta (fretul) 5 si se compara sunetul obtinut cu sunetul corzii urmatoare. Ele trebuie sa ajunga identice, iar ca sa facem o coarda sa sune mai gros sau mai subtire rotim de cheita corzii, de la capatul grifului. Cand au ajuns identice, avem notele: E, pe ultima coarda, cea de sus si A, pe urmatoarea=> E+5=A

3.Se face la fel ca si cu aceste 2 corzi. A+5=D

4. D+5=G

5. G+4=B

6. B+5=E.

Cam asta a fost pentru prima lectie, sper ca v-a placut si ca va veti intoarce sa aflati si sa invatati mai multe. Va doresc succes cu acordatul, daca aveti probleme puteti sa-mi lasati un comentariu si sa imi spuneti ce anume nu va iese, sau sa-mi cereti ID-ul de mess, ca sa vorbim si sa va explic. Sper ca v-am explicat pe intelesul vostru, nu sunt foarte buna, am mai zis pe la inceput, dar invat si vreau sa-i ajut si pe ceilalti sa invete ceea ce stiu eu. Nu stiu foarte mult, dar va voi invata atat cat stiu. Mult succes in continuare!:)

 

 

 
Comentarii
  1. TwDDy spune:

    sa stii lia ca o sa ma ajute mult …. merci 😛 te pwp astept lectziile urmatoare :))

  2. sk8erchick spune:

    Ma bucur ca o sa te ajute, ca doar asta miam pus in gand, sa-i ajut pe altii sa invete… o fac cu placere! Iti doresc succes la invatat!:)

  3. bLuE_rock . lp!_! spune:

    stiu de pe ce site ai laut asta>:)>:)>:) glm:)) oricum, buna treaba, Ly!

  4. sk8erchick spune:

    Andreea, nu am dat copy-paste, deci n-am furat!:)) Am scris pe intelesul meu:-?

  5. TwDDy spune:

    Am inceput sh eu sa invatz shi sincer sa fiu imi plashe :> … cam cate lectzii o sa fie

Lasă un răspuns

